Friday, November 12, 2004

SAAT PERPISAHAN & KEHILANGAN..

assalamu'alaykum wbt..alhamdulillah, kita dapat lagi menghirup udara pada hari ni..bangkit dgn gembira..sedar tak sedar kita dah pon penghujung ramadhan sangat dah ni..mungkin hari ini atau esok detik perpisahan..inilah manusia..last2 baru nak sedar..masa ada tak hargai...kita selalu dgr orang kata kita tak sedar apa yg kita ada, tapi kita akan sedar akan nilainya bila kita kehilangannya. This is a very true fact. Masa menda depan mata, bila bulan rahmat ni berkunjung..manusia sedar tak sedar jer..tak semua camtu, tapi sesetengahnya.. Ya Allah.. lemahnya diriku ini..astaghfirullah.. insyaAllah kita semua dipanjangkan lagi umur utk bertemu dgn Ramadhan yg seterusnya..bg saya kat sini, insyaAllah one more Ramadhan here. Nanti insyaAllah boleh jumpa Ramadhan kat Malaysia plak..

Hargailah sesuatu yg kita ada sekarang sebelum ianya hilang..
Bercakap mengenai hal ni..yg senang kita nampak adalah kawan, or seseorang in our life.. Seseorang rapat dgn seseorang itu..tapi masa dia ada bersama, seseorang tu tend to tak sedar. Buat tahu tak tahu je.. Orang tu sanggup buat apa sahaja, korban masa, tenaga semua, tapi buat tatau je. Pastu siap sakitkan hati dia lagi.. tapi bila tiba2 dia hilang, mula lah nak cari balik..bila dah marah, abaikan, buang semua..baru nakgi kutip balik..baru nakgi cari..apa tu? Satu benda yg mmg kena ingat, semua orang ada perasaan, ada rasa sakit, ada rasa tersinggung, ada rasa kecil hati, ada rasa kecewa,upset.. isk..teremotional plak sket..hehe..ini just random luahan orang2 jer ni..saya ok je =) But anyway..kesimpulannya kat sini, hargailah apa yg anda ada, sebelum nikmat itu hilang..Juga pesanan saya, berhati-hati di jalan raya..bkn ingatlah orang tersayang..tapi ingatlah, amal kita belum cukup lagi utk berjumpa dgnNya.. Baarokallahu fii kum..Wassalam.. =)

~enigmabintun~

No comments: