Saturday, November 06, 2004

PAK PANDIR...

hehe..blom aper2 lagi saya dah gelak..bukan aper..cerita ini mmg sangat kelakar..mengisi petang yg sunyi.. menghiburkan hati sendiri..hehe..baca2 jgn tak baca yer...=)

Ok..alkisahnya..hebohlah satu kampung..PakPandir mendapat tiket kapal terbang untuk menjadi tetamu terhormat dlm Pagi di Era.. walaupun hanya kelas ekonomi..tapi bagi pak pandir..itu sudah cukup mengembirakanya..

Dipendekkan cerita..hari dijanji telah tiba..pak pandir pun sudah menunggu seawal subuh di lapangan terbang..kapal terbang sampai..pak pandir pun naiklah..masuk jer kapal terbang.. pak pandir terus ambik tempat.Sebelum kapal terbang berlepas.. pramugari pun memeriksa penumpang supaya semua duduk ditempat masing masing dan bersedia untuk berlepas..

Sekali pramugari nampak pak pandir duduk kat kerusi bisnes klass.. setahu dia.. tak ada penumpang bisnes klass hari tu..dengan budi bahasa pramugari tu tegur."Pak cik, pakcik tak boleh duduk kat sini..boleh pak cik pindah duduk dibelakang..."eh.. bagus sungguh orang kapal terbang nii (pramugari)..takpalah nak..pak cik selesa dah kat sini.."

*Mana tak selesanya.. bisnes klass..mati akal pramugari tu..semua pramugari dan pramugara datang silih ganti..sakit kepala..Pilot yang menunggu lama nak berlepas.. bengong kenapa masih belum ada isyarat kata ok dari ketua pramugari..dia pun keluar tengok..

Pramugari sorang tu cerita..pilot tu pun pi lah kat pak pandir."pakcik..boleh tengok tiket?" pak pandir kasi tiket..
"Oo.. pak cik nak pi KL yer pak cik?"
"yer nak... "
"Taapi pak cik..kerusi depan nii pi johor bahru pakcik..,kerusi belakang baru pi KL!"
"Yerker nak.. nasib baiklah anak bagitau.."


hehe..kelakar tul citer ni ek..mampu buat daku tersenyum sorang ni..hehe..pakcik...pakcik..tapi tula kan..bagus la pilot tu..kita pon aper2 kena hormat orang tua..depa ni kadang2 tanak dgr cakap orang muda..dan kita pulak jgnla nak bertegang lidah dgn orang2 tua..rasa hormat perlu senantiasa ade..cam dalam kes ni oklah..depa guna cara yg lemah lembut..cakap leklok..sejuk hati orang tua tu..hehe..walau ape pon..hihi..sangat kelakar..=)

1 comment:

Anonymous said...

hehe..mmg kelakar giler...