Friday, November 11, 2005

ALHAMDULILLAH..

Bismillah..
Assalamu'alaykum warahmatullah

Alhamdulillah, hari ini cuti Veteren's Day..ehe..masa mula2 sampai dulu mmg agak terkejut jugalah sbb depa ada cuti ni..dahla tu, hanya Arizona jer rasanya yg cuti ni sbb we don't have Fall break..

Semalam ada kelas satu je pagi 8-915am.. I started an early weekend (supposedly) but I had to run lots of errands. After class, kemas bilik sket and kemas buku2 yg nak di bawa balik ke tanah air lps grad nanti..satu kotak tu saya kemas awal sikit sbb alhamdulillah, ada sorang budak Arizona ni sanggup nak tolong bawa balik..and InsyaAllah I'll pick that box up from his house since he invited me to go to his house for her daughter's aqiqah..his wife ni senior saya setahun, dah balik haritu, baru je bersalin.

Masa tgh kemas kotak tu, I got a call from MAS agent from Los Angeles. Alhamdulillah, she'll be sending my ticket soon. My flight is now confirmed, Dis 31st 2005 from Tucson, arrives at KLIA on Jan 02nd 2006..ehe..setahun eh perjalanan?elok2 je depa call..cam tau2 je saya tgh pack barang..

Lepas je kemas kotak tu, I did my laundry, after a month haven't done so..ehe.. (bkn malas, tapi tak sempat.) ehe..taper baju banyak..dan terpaksa buat dua machines skali semalam.. Masuk bilik, tiba2 dapat email daripada Amazon.com, saying that my book that I listed long time ago was sold, SHIP now!..so then I had to geledah balik kotak tadi..sayang juga nak jual buku tu sebenarnya.. Economics of Strategy..kalau ikutkan harga sebenar $120 camtu kot..tapi since buku Econ ni rarely boleh jual sbb data selalu berubah, so I decided to sell. Tolak commission utk Amazon, dapatlah dalam $58 in my account.. (terfikir dalam hati,bolehla belanja adik-adik makan sate balik nanti...ehe..insyaAllah.. )

After putting the quickest dress.. sempoi seperti biasa (tapi yg penting still tutup aurat) , I forced myself to walk to Student Union. "Tiniiiiiiiii.." sayup2 dgr orang jerit my name..Rupanya my friend Teck Bartolo dgn Nikki Lee, depa tgh naik golf-cart sbb buat paging utk kerja library..sempat lagi tu panggil nama..ehe..Anyway, gi post office, alhamdulillah terus dpt ke kaunter since no one was served at that time. Alhamdulillah, bayaran shipping taksampai $3 pun..then tetiba je perut berbunyi minta di isi..yerla pagi tadi pun hanya minum coffee, pastu masa ngemas tu minum orange juice sket..mane tak bunyi perut ni..so, laju je pergi On Deck Deli.. tempat sandwich paling famous kat on-campus lah.. alahai..jumpa junior la plak tgh menjual..dia keje situ..so rileks jerla..dia pun bz layan orang sbb masa tu kol 115pm, so peak hour la tu orang tgh lunch..pastu as I was walking passing by Wells Fargo Bank kat Student Union tu, terfikir nak transfer duit from my account kat situ to my account kat Bank One, snng nak transfer ke Malaysia nanti..so, I withdrew cashlah sbb kalau nakwat wire transfer, kena fee plak..

Alhamdulillah dah settle, ingat nak masuk bookstore tengok apa yang best, tapi semua tgh mahal masa ni..so tak jadi..nak jalan balik ke dorm tapi teringat nak kena gi Univeristy Services Building plak..nak jalan jauh juga..so naik Cat Tran (on-campus service). As I got on to that cat tran, I saw "Please show your pass before you board".. Ya Allah, salah shuttle ni, patutlah ramai orang2 tua..free shuttle kat belakang yg ni.. baru aku tersedar..huhu~~ pastu laju je nak turun, pastu pakcik tu kata "hey, we're leaving to University Boulevard now, come!.. "But I don't have that pass," kataku sambil mata mengiringi shuttle belakang yg dah mula bergerak. That's fine, I'll just walk." Pastu pakcik tu dgn baiknya kata, "That's ok, I'll take you, Come! Watch your step!.. So, alhamdulillah, aku akhirnya sampai kat building tu dgn selamat + free.. hihi.. Pergi situ sbb nak buat tax exemption sbb saya kerja dgn university bervisakan F1.. tapi since depa dah amik duit tu kira nak claim balik lah ni..pastu masa tu tak bawa Visa & I20, so ambil borang jerla, I'll return it later on.. pastu on da way jalan balik ke dorm, singgah bank one, masukkan duit tadi..alhamdulillah..

Balik dorm terus ambil baju laundry tadi, lipat baju sesambil dgr CD lecture from Imam Muhammad Al-Shareef Spear of the Devils & Bathe yourselves with Money. Tak sempat habis sbb nak get ready nak hadiri lecture from Syaikh Syabeer 'Ali from Canada kat Education Building sempena Islamic Awareness Week Univ of Arizona 2005. Last night's lectures were "Who is Jesus in Islam" & Body and Soul". Kalau nak hurai kat sini, panjang lagi ni.. ramai orang salah anggap bila sebut Jesus, padahal itu nama Isa A.S in English, macam Moses- Musa, Isaac-Ishak dan sebagainya.

Jalan balik ke dorm dah jam 9 mlm. Check email sat, pastu dah ngantuk..ingat nak call ma, tapi tak jadi..so tidurlah..penat sangat..ke hulu-ke hilir siang tadi.. tapi alhamdulillah I got a lot of things done. cuma study utk exam International Macroeconomics Selasa depan aje belum ni..ni nak study lah ni..pastu kerja dua jam, pastu stay librarylah karang tuk study..insyaAllah..may Allah make it easy for me.

Alhamdulillah, kalimah syukur ini tidak putus aku lafazkan, terasa sangat kasih Allah pada diri kita..Dia permudahkan segalanya, dalam kesibukan masih diberi peluang utk kita menggunakan ruang utk mempelajari DeenNya..Alhamdulillah.. till then, insyaAllah jumpa lagi..saya nak breakfast..early breakfast since semalam terlupa nak ambil light dinner.. Wassalamu'alaykum warahmatullah..

12 comments:

Anonymous said...

huhu. cam best jer life tini. hehe..

Anonymous said...

wah. buku econs tuh USD120? mati aa nak beli. hehe. kat sini pun nak beli satu buku RM100 (USD 25) pun cam rasa mahal sgt (tuh pun dah komisen sbb bookstore beli bundle utk student) hehe. Kdg2 kalo x mampu, terpaksa la plagiat (berkat ke x ni.. sbb xde kelulusan dr publisher.. hehe). Kalo kita beli buku, mmg sayang nak jual balik.. Apepun, takpelah tini, rezeki ada kat mana2. Kira jual murah pun xpe, sedekah ilmu tini kat org lain pulak. hehe..

Unknown said...

huhu~~ macam best? alhamdulillah, bestlah kalau tak terpisah dariNya..do'akan ek ayue hidup kita sesame best and will be better, insyaAllah

Unknown said...

tu laa..takperla..buku tu juallah..lagipun berat gak nakwat balik..ni pun tumpang orang sket..insyaAllah mesia lagi murah kot..hihi

Anonymous said...

aiyo....camne tak kurus cik tipah nih... makan pun leh terskip skip nih ..hihih :)

Mohd Iznan Shamsuddin said...

salam aidilfitri dan maaf zahir batin dari nummerzwei dan isteri

Unknown said...

aha..sape plak panggil saya cik tipah ni..huhu..tak kurus punn :(

Unknown said...

salam 'eidulfitri, maaf zahir batin daripada enigmabintun dan suami..ihiks..:D

Anonymous said...

erk.. ehehe.

"enigmabintun said...
salam 'eidulfitri, maaf zahir batin daripada enigmabintun dan suami..ihiks..:D" <== lawak la tini.. hahah. nak tambah gaks la.. Salam aidilfitri kepada sesape yg suka baca blog informatif dan islamik kwn saya cik tini yg penuh dgn makna2 yg dalam dan memberikan inspirasi.. ehehe.. drpd ayueayang & beloved hubby <--eheheheh..

Unknown said...

wow ayue, itu lagi besh tu..lawak-lawak..hihi.. ameen.. =)

Anonymous said...

assalamualaikum...wow jauhnyer msia ngn arizona...sbln perjlnan tuh....he2..sonoknyer org nk grade dah...jelesnyer...papepon gudluck..doakan tuk tini di sini yek...kawen jgn lupe jemput hehe

Unknown said...

wa'alaykumussalam warahmatullah..
ehe..tu la pasal..setahun tu.. :P
takyah jelesnya grad awal2 ni.. masa study ni yg beshnya..i mean undergrad lah..kalau dah MA tu dah rasa tua plak..hihi..insyaAllah, jemputlah nanti :P