Assalamu'alaykum wbt..hmm..ni baru pas solat zuhur utk hari ini..mm..kenapalah semenjak dua menjak ni terasa lain plak perasaan ni..apakah ini??hmm..tatau nak cakap aper rasa ini..tatau nak describe camne..rasa cam nak lari jer dari dunia ini..bkn mintak nak mati..isk..itu tak cukup amalan lagi..Ya Allah panjangkanlah umurku utk menambahkan lagi bekalku utk “di sana”..but anyway..di bumi Allah ni, daku ni rasa cam nak lari dari dunia..i mean dunia yg aku daku rasa tersepit ini..dunia aku ke ni?yeap..or maybe dunia created by people surrounding me..ntahla..kadang2 terasa cam diri ini terkeluar dari mulut harimau pun terjatuh plak dalam mulut buaya..fuuh ayat..aperla saya mengarut ni..mm..sesambil dok ni ade sorang hamba Allah yg baik hati ni bg link best..pastu link berantai2 laa..bukak situ sini terjumperla satu website ni..menarik plak topic ini..ni daku paste sket kat sini..nanti bacala selanjutnya nanti dalam website tu..May Allah bless the owner..insyaAllah..jzkk..
Salahkah Perigi Mencari Timba!!??
Dilulus terbit pada Wednesday, September 22 @ 14:29:19 MYT oleh CucuBavoo
hasnoor menulis - "Jika seorang wanita berkata kepada seorang lelaki, “Sudikan awak mengahwini saya..?” Apa pandangan anda? Mungkin terlintas di hati anda, “Alangkah tak malunya wanita ini..”Masalah wanita yang lambat berkahwin sebenarnya bukan masalah yang asing lagi di negara kita. Ia bukan sahaja berlegar di kalangan golongan yang berpendidikan tinggi sahaja malah boleh dikatakan semua lapisan golongan wanita terlibat dalam permasalahan ini. Akhirnya, timbullah gelaran-gelaran yang kurang enak didengar seperti ‘andartu’, ‘andalusia’ dan sebagainya. Sebenarnya, jika diamati antara sebab utama yang mendorong kepada berlakunya gejala wanita yang lambat berkahwin ialah tanggapan negatif masyarakat terhadap amalan ‘perigi mencari timba’. More here: http://www.tranungkite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=1330
isk..mmg menarik gak tajuk ni..wah2..memacam yer..by the way..rasa excited biler ada kawan nak kahwin kat sini nanti..yg dah kahwin pon ada..ramai dah kawan2 yg menempuhi alam tu..diri sendiri tatau lagi..hehe.. hmm..saat ni mmg excited nakgi mesir ni..nak tengok keadaan masyarakat Islam kat sebuah negara Islam yg lain..lagipun aritu ada amik kelas Egyptian Arabic..tataula leh apply ke tak..sbb Modern Standard Arabic yg ada ni pon tatau camne..sekarang ni tgh amik kelas Levantine Arabic..susah gak yer belajar dialect ni..tapi tula..nak sangat gi negara diorang ni..tapi sekarang ni mmg Egypt menjadi tempat pertama nak gi la kononnya ni..Cuma masalahnya ni laa..eheh..ustazah kata kalau nakgi sana better kahwin dulu..pas kahwin baru gi..selamat sket..isk..ni yg parah sket ni..tadek calon lagila ustazah..hehe..sampai masa nanti insyaAllah, Allah will send the right person for me..Ya Allah lead me to the best..show me what is the best for me..show me the right person to guide me..to lead me to Your way..Ameen..
Saturday, September 25, 2004
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
assalamualaikum..thank you for coming..........semoga dipermudahkan segala urusan...
jazakallah for visiting here too
Post a Comment